Školní poradenské pracoviště
Mgr. Iva Sokolová
Výchovná poradkyně pro žáky 1. stupně ZŠ
E-mail sokolova@skolakraslice.cz
Telefon: +420 607 182 036
Konzultační hodiny
- dle domluvy
Mgr. Zdena Petrová
Výchovná poradkyně pro žáky 2. stupně ZŠ a žáky SŠ
E-mail petrova@skolakraslice.cz
Telefon: +420 607 186 423
Konzultační hodiny
Dle domluvy
Pondělí 14:00 - 15:00 hodin
Čtvrtek 14:00 - 15:00 hodin
Pátek 14:00 - 15:00 hodin
Dle domluvy je možno konzultovat i v jiných termínech.
Místo konzultací - kabinet výchovného poradce, přízemí v pavilonu 2. stupně ZŠ
E-mail petrova@skolakraslice.cz
Telefon: +420 607 186 423
Mgr. Petra Vaněk, MBA
Školní speciální pedagog pro žáky 2. stupně ZŠ a logopedický asistent
Konzultační hodiny
Středa a Pátek 15:00 - 17:00 hodin
Dále dle potřeby, v individuálně dohodnutých termínech.
Místo konzultací - učebna č. 213 ( Školní poradenské pracoviště), přízemí v pavilonu 2. stupně ZŠ
E-mail: vanek@skolakraslice.cz
Telefon: +420 775 906 139
_______________________________________________________________________________________________
Informace o výchovném poradenství
Poradenské služby ve škole jsou koordinovány se službami poradenských zařízení v regionu. Jsou
založené na snaze vytvořit vnitřní systém komunikace ve škole, na kterém se podílí ředitel školy,
výchovný poradce, metodik primární prevence, kariérový poradce a ostatní učitelé, s akcentem na
práci třídních učitelů. Podle obsahu poskytování poradenských služeb a informační a metodické
podpory učitelům, žákům a rodičům rozlišujeme tyto oblasti činnosti:
- Poradenskou činnost:

a) prevence školní neúspěšnosti,
b) vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a
příprava návrhů na další péči o tyto žáky,
c) kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu při vhodné volbě
vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění,
d) poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním
vzdělávacím potřebám,
e) zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky SVP (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro
žáky s SVP,
f) odborná podpora při integraci a vzdělávání žáků se SVP, včetně žáků z jiného kulturního prostředí a
žáků se sociálním znevýhodněním, koordinace poskytování poradenských služeb žákům školou, a
školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků,
g) péče o vzdělání nadaných a mimořádně nadaných žáků,
h) průběžná a dlouhotrvající péče o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování,
i) metodická podpora učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických poznatků a
dovedností do vzdělávací činnosti školy.
- Metodické a informační činnosti:
a) zprostředkování nových metod diagnostiky a intervence,
b) metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků,
integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.,
c) předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními
vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy,
d) poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům,
e) shromažďování odborných doporučení a informací o žácích v poradenské péči dalších
poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů,
f) vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce,
navržených a realizovaných opatření.
- Specializovanou metodologickou činnost v oblasti pedagogiky a psychologie:
a) Odborná pomoc žákům při vyhledávání vhodných stylů učení,
b) odborná intervence u žáků se specifickými poruchami učení a chování,
c) řešení problémových situací,
d) vyhledávání mimořádně nadaných žáků – participace na úpravách jejich učiva,
e) odhalování šikany, projevů diskriminace, nepřátelství nebo násilí a jiných negativních jevů ve škole.
Autor článku: Mgr. Zdena Petrová