Škola má vlastní školní jídelnu a informace o jídelníčku a přihlášení stravy aktualizujeme ve spolupráci s portálem
Svačiny lze objednat přímo ve školní jídelně. Na svačinku mohou chodit o velké přestávce všichni žáci i zaměstnanci školy. Vítáni jsou i další zájemci.
Výběr je ze dvou jídel, která lze objednat přes internet nebo přímo v jídelně.
PROVOZNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Aktualizace k 1. 9. 2024 dle vyhlášky 137/2004 Sb.,
Provoz školní jídelny: |
|
|
Hygienické |
Pracovní doba |
Seznam pracovnic ŠJ: |
Funkce |
Zdrav. průkaz ze dne |
minim.ze dne |
|
Dlutková Gabriela |
Ved. jídelny |
6.3.1986 |
21.4.1994 |
7,00-15,30 |
Kavúrová Soňa |
Ved. kuchař |
15.6.2017 |
25.2.2020 |
7,00-15,30 |
Braunová Kateřina |
Kuchařka |
30.8.1984 |
21.4.1994 |
7,00-15,30 |
Heczková Helena |
Kuchařka |
14.9.1986 |
21.4.1994 |
7,00-15,30 |
Šenová Alena |
Kuchařka |
2.12.2014 |
8.3.2016 |
7,00-15,30 |
Melnyková Liudmyla |
Prac. prov. |
|
|
7,00-15,30 |
- výdej svačinek ve školní jídelně: 9,35-10,00 hodin
- výdej obědů ve školní jídelně: 11,15 – 14,00 hodin
- přihlašování a odhlašování obědů telefonicky nebo na jídelně do 14,00 hod na den příští, na internetu do 7,00 ráno
- případné změny pro každý měsíc, vždy včas upřesněno písemným upozorněním v prostorách školy i školní jídelny na nástěnkách a na internetu
- pedagogické dozory zajišťuje zástupce ředitele školy pro organizaci vyučování
- za jídelníčky zodpovídá vedoucí ŠJ Gabriela Dlutková s kuchařkou Soňou Kavúrovou
- zaměstnanci ŠJ respektují oprávněné připomínky ředitele školy ohledně chodu ŠJ
- úklid jídelny (prostory pro strávníky) zajišťují provozní zaměstnanci
- pracovnice školní jídelny zabezpečují úklid školní kuchyně (výdejna, varna, šatna pracovnic, sklady potravin)
- časový harmonogram činnosti prac. kuchyně /přípravy jídel a výdeje pokrmů / je dán pracovní dobou, skladbou jídelníčků, dodržování náplní práce, dodržováním HCCP, které jsou zavazující pro pracovní zařazení zaměstnanců ŠJ
- osobní a hmotná odpovědnost každého zaměstnance ŠJ včetně vedoucí školní jídelny je povinná dle funkčního zařazení na pracovišti a konkrétní náplně práce
- průměrné počty připravovaných jídel do 300 porcí
- pracovnice školní jídelny se pravidelně účastní proškolování BOZP dle pokynů nadřízených pracovníků a dalšího sebevzdělání v rámci pokynů vedoucí ŠJ
- není přípustné setrvání cizí osoby bez zdravotního průkazu ve školní kuchyni
- pracovnice ŠJ zabezpečují průběžně mezi prací úklid školní kuchyně a zázemí ŠJ
- pracovnice ŠJ průběžně odstraňují odpadky hygienicky nezávadným způsobem
- odpovědnost za odemykání, zamykání prostor a jejich kontrola – ved. strav. Dlutková, kuchařka: Kavúrová
REŽIM DNE
|
HODINY |
- tento provozní řád je v souladu s řádem ŠJ - bude vždy upraven tak, aby odpovídal změnám a směrnicím o školním stravování, včetně pokynů hygienického dozoru |
Příchod na pracoviště dle pracovní doby pracovnic ŠJ
Vedoucí stravování: Gabriela Dlutková |
7,00
7,00 |
- součástí provozního řádu je sanitační řád, zásady stravování, řád školní jídelny, doplňující instrukce |
Žádanka, výdejka potravin, upravení režimu dne |
7,00 - 7,30 |
Předběžná příprava potravin (G. Dlutková, A. Šenová) |
Hrubá příprava brambory, zelenina apod. |
7,30 - 8,30 |
Čištění – mokré, suché, mechanické (L. Melnyková) |
Příprava základů příloh |
8,30 - 9,45 |
Úprava potravin za syrova (podílejí se všechny pracovnice)
|
Příprava a výdej svačinek |
8,30 – 10,00 |
Dodržování správné výrobní a hygienické praxe |
Vlastní vaření |
9,00 –10,45 |
Tepelná úprava potravin (podílejí se všechny pracovnice) |
Porcování, regenerace |
10,45 -11,00 |
Dodržování správné výrobní a hygienické praxe |
Příprava na výdej (dokončení regenerace) |
11,00 -11,15 |
konečné práce ve varně – všechny pracovnice |
Otevření výdejny – uskutečnění výdeje v rozpětí |
11,15 -14,00 |
Skutečný výdej je ukončen dle rozvrhu ZŠ ve 14,00 hod |
Úklid výdejny, jídelny, nádobí apod. Zabezpečení ŠJ, odchod zaměstnanců |
14,00 -15,00 |
Úklid probíhá průběžně s ukončením výdeje. Zabezpečení ŠJ G. Dlutková, A. Šenová |
Podpis pracovnic ŠJ:
Soňa Kavúrová – vedoucí kuchař . . . . . . . . . . . .. . . . Helena Heczková – kuchařka . . . . . . . . . . . . . .. .
Alena Šenová – kuchařka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Liudmyla Melnykova – prac. provozu . . . . . . . . . . . .
Kateřina Braunová – kuchařka ……………………… Gabriela Dlutková - vedoucí. . . . . . . . . . . . . . . . .
Schváleno dne: 1. 9. 2024 Mgr. Lenka Semrádová, ředitelka školy
SANITAČNÍ ŘÁD
Aktualizace k 1. 9. 2024 dle vyhlášky 137/2004 Sb.,
Podklady pro zpracování s odkazem na normativní ustanovení o dosud platných hygienických požadavcích na pracovní prostředí vyplývají požadavky na frekvenci činností zabezpečujících hygienickou úroveň zařízení společného stravování.
Dle těchto požadavků se rozlišuje:
Běžný úklid: úklidové práce prováděné i několikrát denně, soustavně dle potřeby
Velký úklid: úklidové práce prováděné jedenkrát týdně /pátek/ po skončení provozu
Sanitární úklid: nejméně 1x za dva měsíce při zastavení provozu
Dále se požaduje:
Bílení/malování výrobních prostor |
Dle potřeby |
Bílení/malování skladových prostor |
Dle potřeby |
Obnova nátěrů dle potřeby |
|
Mytí podlah v místnostech denně používaných |
1x denně a dle potřeby |
Mytí dveří, otopných těles, svítidla |
1x měsíčně nejméně |
Vnitřní stěny chladících zařízení |
1x týdně s následnou dezinfekcí |
Běžný úklid pracovních ploch a nářadí |
Denně, průběžně po každém použití |
Stroje a strojní zařízení |
Vždy po skončení práce |
Pomůcky na čištění, hadry, kartáče apod. |
1x týdně dezinfikovat ponořením na 1hod. do dezin. |
Porcelánové, skleněné nádobí, příbory |
1x týdně provést dezinfekci |
Výměna ochranných oděvů |
Vždy po znečištění |
Požadavky na úklid hygienického zařízení: dveře a omyvatelné části stěn - 1 x týdně
podlahy, umyvadla - 1 x denně nábytek, skříňky v šatnách a pod. - 2 x měsíčně
Na WC musí být stálá a dostatečná zásoba toaletního papíru, mýdla a ručníky.
Po řádné mechanické očistě musí být prováděna na hygienických zařízení následná dezinfekce a to:
podlahy, podlahové rošty, obložení stěn na WC, nádoby na odkládání vložek - 1 x denně
Ostatní podlahy, podlahové rošty, obložení stěn, nátěry a vnitřní vybavení šaten a umýváren- 1 x týdně
Nejdůležitější fáze čistícího postupu:
a) odstranění hrubých nečistot a zbytků c) odmaštění vhodným prostředkem
b) oplach proudem horké vody a odmáčení d) oplach horkou vodou
Dezinfekci provádět:
- až po řádném očištění, odmaštění, dodržovat předepsané ředění přípravků a dobu působení
- plochy přicházející do styku s poživatinami opláchnout pitnou vodou
- používat vhodné dezinfekční prostředky
- dezinsekci a deratizaci provádí zásadně odborníci ne zaměstnanci ŠJ
Termín sanitárních úklidů bude případně upraven v průběhu školního roku s využitím mimořádných
prázdnin, pololetních prázdnin, úprav ve školní jídelně ap.
Na školní jídelně jsou používány doporučené a dostupné odmašťovací prostředky s dezinfekčním účinkem. Do myčky na nádobí a konvektomaty se používá originální mycí a odmašťovací prostředek určen pro veřejné stravování.
O hygienickém stavu prováděné sanitací, dezinfekcí, deratizací je vedena evidence.
Zodpovědnost za prováděnou dezinfekci ve školní jídelně s následným zapsáním do přehledů o úklidech mají zaměstnankyně školní jídelny.
Vždy je nutno dodržovat zásady provozní a osobní hygieny.
Podpis pracovnic ŠJ:
Soňa Kavúrová – ved. kuchařka . . . . . . . . . . . . . . . Kateřina Braunová - kuchařka . . . . . . . . . . . . . . . .
Alena Šenová – kuchařka . . . . . . . . . Liudmyla Melnykova - prac. provozu . . . . . . . . . . . . . .
Helena Heczková – kuchařka . . . . . . . . . . . . . . Gabriela Dlutková - vedoucí. . . . . . . . . . . . . . . . .
Schváleno dne: 1. 9. 2024 Mgr. Lenka Semrádová
ředitelka školy
ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY PŘI SŠ, ZŠ A MŠ KRASLICE
Aktualizace k 1. 9. 2024 dle šk. zákona 561/2004 Sb 107/2005
Řád školní jídelny je nedílnou součástí školního řádu a zásad stravování.
Strávníci a jejich zákonní zástupci mají přístup k jídelníčku na internetových stránkách školy a na internetových stránkách určených k objednávání, případně k odhlašování stravy a informaci o neodebrané stravě – www.strava.cz
1. Ve školní jídelně mají právo se stravovat žáci, zaměstnanci a cizí strávníci při dodržení podmínek v souladu s vnitřními předpisy školy.
2. Výdejna je otevřena od 8,30 – 10,00/pouze svačiny/ a 11.15 – 14.00 hod. Pokrmy se vydávají po ukončení dopoledního vyučování v době od 11.15 do 14.00 hod. dle vyvěšeného rozpisu a jsou určeny k přímé spotřebě bez skladování.
3. Odhlášky a přihlášky se provádějí telefonicky nejpozději do 14 hodin den předem, přes internet do 7hodin ráno na www.strava.cz. Za neodebranou a neodhlášenou stravu se náhrada neposkytuje. Zdraví žáci se stravují v jídelně, nemohou odebírat stravu do jídlonosičů. V případě nepřítomnosti je nutné stravu odhlásit, neodhlášenou stravu je povinen strávník uhradit v plné výši-strava je dotována státem
4. Ceny a normy podávaného jídla se řídí předpisy o školním stravování dle níže uvedeného ceníku. Cizí strávníci hradí náklady, které jsou dány kalkulací ŠJ celkem včetně režie za oběd. Žáci ostatních škol: pokud není uzavřena smlouva s příslušnou školou nemohou uplatňovat nárok na platbu stravného jako vlastní strávník. (Režii a náklady u těchto strávníků musí doplácet příslušná škola) Pokud není uzavřena smlouva je možné se stravovat za plnou cenu.
5. Pro děti a zaměstnance se obědy do vlastních nádob vydávají výjimečně v ceně finanční normy pouze v první den onemocnění. Další dny je možné si obědy zakoupit v plné ceně.
6. Stravné se platí zásadně předem do 25. dne na nový měsíc, a to zálohově a bezhotovostně formou inkasa nebo trvalého příkazu. V případě úhrady stravného trvalým příkazem, se vyúčtování stravného provádí 1 x ročně, a to v měsíci srpnu. Obědy se vydávají na osobní čip nebo na náhradní stravenku, kterou je možno vytisknout v jídelně.(1. stravenka v měsíci zdarma, další Kč 2,00) V případě ztráty, nebo poškození čipu, je nutné zakoupit nový.
7. Každý strávník je povinen:
a. chovat se při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování
b. strávník je povinen řídit se pokyny vedoucí stravování, dozorujícího pedagoga, vedoucí kuchařky
c. zamezit plýtváním s potravinami, nepohazovat maso, ovoce, dezerty ap.ve výdejně ani v okolí školy
d. přídavky obědů jsou nenárokové a odvislé od průběhu výdeje obědů
e. Poškození, zničení nebo zcizení majetku školní jídelny je povinen viník uhradit.
8. Za nevhodné chování může být strávník vyloučen ze školního stravování.
9. Každý strávník má právo:
a. na kvalitní vyváženou stravu a kulturní prostředí stolování
b. možnost výběru ze dvou jídel a využití samoobslužného salátového bufetu a výběr pití
c. vznášet připomínky, dotazy, žádosti o výjimky projednat s ved. ŠJ v provozní době kanceláře, tj. 7,00 – 15,00 hod., případně si telefonicky dohodnout schůzku
CENÍK STRAVNÉHO :
Kat |
1.st |
2.st |
Zam. |
Důch. |
Dosp. cizí |
1st. cizí |
2st cizí |
15let |
15let cizí |
SŠ |
1MŠ |
MŠ |
Cena-Kč |
31 |
32 |
22 |
85 |
91 |
85 |
86 |
33 |
87 |
23 |
26 |
31 |
Svačinky I. st. Kč 27,50
Dospělí + II st. Kč 33,00
Svačinky Mš Kč 9,00
Kč 9,00
1MŠ Kč 10,00
Kč 9,00
vedoucí stravování Gabriela Dlutková ředitelka školy Mgr. Lenka Semrádová
Zásady stravování školní jídelny při SŠ, ZŠ a MŠ Kraslice
Aktualizace k 1. 9. 2024 dle vyhlášky 137/2004 Sb.,
1. Zásady jsou zpracovány v souladu s vyhláškou MŠMT o školním stravování 48/1993 sb., ve znění pozdějších předpisů a novel.
2. Každý pracovník má možnost stravování při dodržení vnitřního řádu školní jídelny schváleného ředitelem školy.
3. § 6 - zaměstnanci školy mohou v průběhu pracovní doby odebrat v jídelně jedno hlavní jídlo.
Obědy do kastrůlku se pro zaměstnance vydají pouze v první den onemocnění.
Pokud by zaměstnanec školy požadoval obědy do kastrůlků i na další dny onemocnění, je povinen uhradit plnou výši stravného dle § 7 vyhlášky č.48/1993 Sb., o školním stravování a zásad čerpání příspěvku FKSP na stravování pro daný rok.
4. Zaměstnanec školy, který odešel do důchodu se může stravovat na škole i nadále dle pravidel zásad závodního stravování bodu 3.
5. Pracující důchodce nemá nárok na příspěvek FKSP ani jiné výhody po dobu trvání pracovního poměru u jiného zaměstnavatele. Stravné hradí v plné výši.
6. Podle vyhlášky č.34/1992 Sb.,o hospodářské činnosti školských zařízení se na škole mohou stravovat cizí strávníci, kteří hradí stravné v plné výši.
7. Výše finančního normativu na nákup potravin pro dospělé strávníky je shodná s výší fin. normativu pro věkovou kategorii žáků 5. až 9. ročníku základní školy.
8. Plná cena jedné porce jídla se určuje kalkulací nákladů na potraviny ve výši normativu, režie a z ostatních věcných nákladů.
9. Strávník je povinen nahlásit každou změnu, která by mohla ovlivnit výši stravného.
10. Stravné se platí zásadně předem. Přihlašování a odhlašování obědů 24 hodin předem, dle směrnice o školním stravování a provozní doby kanceláře : od 7,00 – 15,00 hod. Během dne do 14,00 hod lze obědy odhlásit telefonicky. Možnost odhlašování a přihlašování stravy po internetu do 7,00hodin ráno. V případě nepřítomnosti je nutné stravu odhlásit, jinak je povinen strávník uhradit stravné v plné výši-strava je dotována státem.
11. Denní limit úspor nebo překročení stravovací normy potravin je stanoven na 10.000,-Kč
CENÍK :
Kat |
1.st |
2.st |
Zam. |
Důch. |
Dosp. cizí |
1st. cizí |
2st cizí |
15let |
15let cizí |
SŠ |
1MŠ |
MŠ |
Cena-Kč |
31 |
32 |
22 |
85 |
91 |
85 |
86 |
33 |
87 |
23 |
26 |
31 |
Svačinky I. st. Kč 27,50
Dospělí + II st. Kč 33,00
Svačinky Mš Kč 9,00
Kč 9,00
1MŠ Kč 10,00
Kč 9,00
V případě změny v těchto zásadách bude vypracován dodatek, se kterým budou všichni
zaměstnanci školy seznámeni.
Gabriela Dlutková Mgr. Lenka Semrádová
vedoucí stravování ředitelka školy